Zoekwoordenonderzoek, zoekintenties en customer journey

 

Zoekwoorden zijn de basis voor mijn SEO Blog artikelen.

Ik baseer mijn onderzoek op de zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden. Ik kijk naar onderwerpen die aansluiten op jouw producten of diensten en waar jouw doelgroep naar op zoek is. Dan onderzoek ik de verschillende soorten zoekwoorden die ik kan gebruiken om organisch verkeer te verhogen.

Ik ben op zoek naar de vraagstukken van jouw doelgroep, waar ze naar zoeken en welke contentvormen ze gebruiken. Ik kijk naar jouw competitie voor inspiratie en voorbeelden. Ik maak gebruik van Google om de trending topics en de meest gebruikte zoektermen te vinden.

De onderwerpen die ik kies voor mijn SEO Blog artikelen sluiten aan op jouw marketing- en communicatie strategieën. Aan de hand van jouw customer journey pak ik onderwerpen aan die positief klantgedrag kunnen stimuleren. Het is ontzettend belangrijk dat mijn artikelen aansluiten op jouw bedrijf en de behoeftes van jouw doelgroep.

Zo doe ik zoekwoordenonderzoek

SEO tools en plugins

Een simpele SEO tool maakt mijn werk een stuk gemakkelijker. Daarom maak ik daar zelf ook goed gebruik van. Op dit moment gebruik ik vooral Ubersuggest en Google om de juiste zoekwoorden te vinden.

Nadat ik mijn teksten geschreven heb, zet ik ze in jouw website en optimaliseer ik mijn teksten aan de hand van de SEO plugin die je gebruikt. Afgelopen paar maanden heb ik vooral met WordPress sites gewerkt, waarbij ik SEO plugins zoals Rank Math SEO gebruik.

Maak jij nog geen gebruik van SEO plugins? Dan is dat zeker een aanrader, maar geen eis. Ik kan ook goed scoren zonder plugin.

Als het gaat om het kiezen van zoekwoorden, kies ik meestal een mix van short- en long tail zoekwoorden, en pak ik de zoektermen met een verschillende SEO “moeilijkheidsgraad”.

Welke mix ik kies, ligt aan jouw website. Heb jij een nieuwe website met veel competitie? Dan kan het zijn dat ik start met een mix waarmee jij wat makkelijker mee scoort. Maar met elke site is dat weer anders.

Ook kies ik zoektermen met verschillende zoekintenties, zoals het kopen van producten, of het zoeken van informatie.

SEO Tools voor SEO Blogartikelen

AI en Keyword stuffing

 

AI is helemaal in bij de online marketeer van nu. Daardoor gebruiken veel mensen dit als oplossing om even wat tekst op hun sites te plaatsen. AI kan snel artikelen schrijven en dus kan je efficiënter werken. Maar omdat AI nu nog onderontwikkeld is, kan het zijn dat jouw SEO score achteruitgaat bij het gebruik van AI content. Zorg daarom dat je een SEO Copywriter hebt die dit soort teksten kan aanpassen en optimaliseren.

De meest voorkomende problemen bij het gebruik van AI zijn:

  • Keyword stuffing
  • Duplicate content
  • Tone of voice

Keyword stuffing betekent dat je te vaak de door jouw gekozen zoekterm gebruikt in de tekst, wat zorgt voor een slechte SEO score. Duplicate content komt op hetzelfde neer, maar dan kijken we meer naar de zinsopbouw en woorden die je gebruikt. Met de tone of voice bedoel ik dat AI vaak dezelfde woorden gebruikt die niet passen bij de simpele schrijfstijl die veel bedrijven toepassen in hun tone of voice.

Voorkom dat jouw pagina’s achteruit gaan op SEO scores.

SEO Blog artikelen in 5 fases

Relevante content

 

Voor mij draait het niet alleen om de vindbaarheid van mijn SEO Blog artikelen. Bij mij draait het om jouw doelgroep. Ik wil jouw bezoekers iets waardevols meegeven.

Daarom zorg ik ervoor dat mijn artikelen relevant zijn voor jouw doelgroep en aangepast zijn op de behoeftes en vraagstukken die ze hebben.

Wil je bestaande klanten meer betrekken bij jouw bedrijf? Zorg dan dat jouw artikelen relevant zijn.

 

Ik wil relevante blogs

Een artikel geoptimaliseerd voor zoekmachines zegt meer dan 1000 woorden.

 

Er komt veel kijken bij het maken van een goed geoptimaliseerd artikel. Je hebt namelijk meer nodig dan alleen wat zoekwoorden verwerkt in een tekst. De tekst moet je aanspreken. Het moet je kunnen overtuigen en jouw doelgroep iets meegeven.

Daarnaast maak je gebruik van afbeeldingen, de juiste structuur voor de tekst, voeg je wat interne- en externe links toe, nog wat statistieken erbij en dat alles in de tone of voice die jouw doelgroep aanspreekt en past bij jouw bedrijf.

Elk onderdeel van mijn SEO Blog artikelen moet van hoge kwaliteit zijn. Dat is waar mijn focus op ligt.

SEO Blog artikelen die goed scoren krijg je van mij

Wat je krijgt van mij

 

Ik zorg voor geoptimaliseerde SEO Blog artikelen die passen bij jou als bedrijf en jouw doelgroep aanspoort om actie te nemen.

Mijn blogs bieden kwaliteit en zorgen voor meer organisch verkeer. Jouw doelgroep raakt geïnteresseerd in wat jij te bieden hebt en meer betrokken met jouw bedrijf.

Wil je weten hoe dat eruitziet? Neem dan een kijkje in mijn blog, dan zie je hoe ik te werk ga.

 

Ik wil meer lezen