In dit artikel

Ik ga je meenemen in mijn denkproces. Mijn eerste opdracht; ChatGPT teksten herschrijven. Nu is dit maar het begin van een lange samenwerking. Dus. Ik ga je mijn plan vertellen en dit artikel de opdrachten en resultaten bijhouden. Het doel: Online groei en een betere zichtbaarheid in Google.

Doelstelling online groei

Ik weet ’t, het doel is nog helemaal niet concreet. Voor nu is dat ook nog niet het gespreksonderwerp.

Eerst willen we een goede basis neerleggen en vanaf dat moment een nulmeting doen. De website is nu ook nog onder constructie, dus vandaar.

Over het algemeen loopt het bedrijf goed. Klanten stromen goed binnen, langdurige samenwerkingen en kwaliteitsproducten waren het resultaat.

 

 

 

Nu wilt het bedrijf andere diensten aanbieden die beter passen bij de ontwikkelingen die ze zijn doorgaan.

Ze hebben namelijk hun kennis uitgebreid en kunnen nu nog meer sectoren bedienen. Daarnaast willen ze meer doen wat bij hun past.

online groei: casestudy

Over de verouderde site:

  • De website heeft SEO technisch geweldig gepresteerd.
  • Ik vind het een supermooie website, strak design en lekker leesbaar.

Er had nog meer groei plaatsgevonden als hier consistent aan werd gewerkt. Dus dat gaan we doen voor de nieuwe site.

Ik kijk uit naar versie 2.0!

Hoe herschrijf je ChatGPT teksten?

Simpel. Ga elke zin na en check voor vertaalfouten, generieke teksten, foute feitjes en dubbele zinnen. Laat alle ChatGPT kenmerkende teksten links liggen, en maak gebruik van jouw eigen creativiteit.

Ik heb een simpele briefing gekregen met de diensten die ze willen aanbieden, de doelgroep en concurrenten. Dit is meer dan genoeg voor mij om een mooie basis neer te zetten. In de komende gesprekken gaan we nog dieper in op waar ze naartoe willen en hoe ze dat willen bereiken.

Wat ik altijd doe, is proberen erachter te komen hoe de ondernemers praten over het bedrijf, hoe ze communiceren met klanten, wat ze het liefste doen en wat de meest voorkomende problemen zijn van hun doelgroep. Ik hoor graag alle details over de doelgroep. Als ik weet hoe ze communiceren, dan weet ik ook hoe ik ze moet aanspreken.

Natuurlijk stellen we in overleg de tone of voice al vast, maar het is aan mij om te checken of dit past bij de personen of bedrijven die ze willen bereiken. Als dit niet in lijn is met elkaar, geef ik mijn advies en volg ik het besluit van mijn opdrachtgever.

 

 

Van ChatGPT teksten naar online groei en zichtbaarheid

Hoe werken we aan een betere zichtbaarheid in Google?

Tijdens de briefing hebben we een aantal zoekwoorden vastgesteld. Deze ga ik natuurlijk niet delen, want dan hebben we straks er nog een concurrent bij.. haha, grapje. Maar alsnog deel ik mijn zoekwoorden niet.

Wat die zijn, is belangrijk, dus ik zorg dat ik eerst onderzoek doe naar de zoekwoorden, dan weet ik ook welke ik het beste kan gebruiken. Alle zoekwoorden zet ik in een overzicht en via de GSC houden we deze ook bij.

Daarnaast gaan we een strakke strategie opzetten voor het schrijven van blog artikelen. Maar eerst de website afmaken.

 

Casestudy: van ChatGPT teksten naar online zichtbaarheid

Dit is het voor nu.

Regelmatig houd ik ontwikkelingen en resultaten bij, dus het kan maar net zo zijn dat dit artikel ontzettend lang wordt. Who knows.

Voor nu moet je het hiermee doen. Als ik mijn case study bewerk, laat ik dat altijd even weten via mijn Instagram account.

@Psychecopywriter

Deel dit artikel via social media